فلش مموری و اس دی کارت و میکرو رم ها امروزه به پر مصرف ترین گجت های کوچک محافظت داده ها فردی زندگی ما تبدیل گردیده اند , با دقت به سایز کوچک و استفاده فراوان از این دستگاه ها احتمال پیدایش خلل برای آنان بسیار فراوان است , یکی مشکلات متداول در این مورد اختلال فرمت نشدن فلش و . . در ویندوز است .




فلش مموری و اس دی کارت و میکرو رم ها امروزه به پر مصرف ترین گجت های کوچک محافظت داده ها فردی زندگی ما تبدیل گردیده اند , با دقت به سایز کوچک و استفاده فراوان از این دستگاه ها احتمال پیدایش خلل برای آنان بسیار فراوان است , یکی مشکلات متداول در این مورد اختلال فرمت نشدن فلش و . . در ویندوز است . 

از مشکلات فلش ها می شود به : 

عدم نمایش فایل ها 

یکی‌از عمده مشکلات استفاده کننده اکنون پنهان شدن فولدر ها در فلش است اشکال مختلفی از ویروس ها این روش را برای نشر پی گرفته اند و با نهفته کردن فولدر های درون فلش علاوه بر تولید خلل برای استفاده کننده سبب انشار ویروس در سیستم ها میگردد , گونه همه گیر این ویروس تمامی فولدر های فلش را مخفی سیستمی کرده و در درون یک فایل با اسم حافظه فلش شما و با آیکون درایو فلش جابجا می نماید . 

جهت رفع این ایراد بعد اسکن فلش و حذف ویروس ها بایستی ایل ها را از موقعیت پنهان سیستمی بیرون کنیم 

جهت نمایش پوشه ها و اطمینان از سالم بودن از منوی Tools آیتم Folder Options ( در ویندوز ۷ از منوی organize آیتم ی folder and search option راانتخاب فرمایید ) را گزینش و در صفحه View تیک آیتم Show hidden Files and folder فعال و تیک Hide protected operating system files را غیرفعال می‌کنیم , بدین ترتبیت شما فولدر فایل های نهفته را مشاهده و می‌توانید اسکن و یا این که نمایش دهد . 

عدم توانایی جداسازی فلش از طریق ویندوز 

اگر ویندوز به جای آنکه اعلام کند USB نمی تواند با ایمنی کامل از سیستم جدا شود , علت آن را بیان می کرد , بسیار بهتر بود . هم اکنون در چنین شرایطی چه کاری می توان انجام داد؟ ویندوز از روش یک فریم محاوره ای به شما می گوید که اندکی صبر کرده و بعد مجددا مبادرت به انجام این عمل نمایید . این کار غالبا خوب است . ولی هنگامی که در حال انتظار میباشید , نوار وظیفه و System Tray را بررسی فرمائید تا ملاحظه کنید فایل های کدام برنامه ها در درایو USB درگیر فعالیت می‌باشند . این برنامه ها را ببندید . 

فلش مموری فرمت نمی شود؟ 

در صورتی‌که فلش , کارت حافظه یا این که هر ابزار ذخیره‌سازی شما به درستی فعالیت نمی کند , پاک کردن و حذف پارتیشن‌ها یکی‌از شیوه های حل اختلال آن ها است . این روش بخصوص برای رفع نقص‌ حافظه‌هایی که فرمت نمی شوند یا این که میزان یاد را به طور درست نشان نمی‌دهند , بسیار مفید است و میتوانید پارتیشن‌هایی را که با برنامه‌های معمول ( مثل مدیر دیسک پیش‌‌فرض ویندوز ) قابل حذف شدن نیستند , حذف نمائید ; همینطور این مراحل , به طور بی نقص همه پارتیشن‌های یک دیسک را حذف می کند تا مجدد بتوانید آن ها را بازسازی نمایید . 

هشدار : این روش همه اطلاعات دردسترس روی دیسک را به طور کامل و بدون برگشت پاک می نماید ; پس در حالتی که هنوز حافظه فلش یا این که کارت خاطر شما قابل استفاده است , از داده ها آن ها نسخه برداری بگیرید ; همینطور مراقب باشید یک درایو را به غلط انتخاب نکنید! 

هشدار USB Device Not Recognized میدهد؟ 

نکات مهم قبل از آغاز و علت های ارور USB Device Not Recognized 

۱ - پیشنها می کنیم ابتدا سیستم خویش را یکبار به طور کامل از برق بکشید و در صورتی‌که از کامپیوتر همراه استفاده می کنید باطری آن یکبار از جای خویش در بیاورید و مجددا نصب فرمایید و در نهایت سیستم را روشن و مجددا درایو یو اس بی خویش را آزمایش فرمایید , احتمال این‌که دیگر پیغام خطای USB Device Not Recognized نمایش داده شود دوچندان فراوان است 

۲ - همینطور برای مطمئن شدن از تندرست بودن فلش درایو خویش آن را حتما بر روی سیستم های دیگر هم آزمون فرمایید و در حالتی‌که بر روی آن‌ها هم همین پیغام را دریافت کردید روش های بعدی امتحان فرمایید , به علاوه این‌که در صورتیکه سیستم شما دارای تعدادی پورت USB است , فلش و . . را بر روی پورت های دیگر هم آزمایش فرمایید احتمالا یک کدام از پورت های شما مبتلا اتصال و نقص‌ باشد ولی سایر پورت ها به خوبی فعالیت نمایند . 

۳ - مطمئن گردید که پورت های USB شما غیر فعال نباشند 

۴ - در حالتی‌که USB را به طور مضاعف به پورت سیستم وصل و دوباره از آن کشیده اید بررسی نمائید که اتصالات پورت شما مبتلا ایراد نباشد و مبنا های داخلی آن تندرست باشد و اساس پورت USB لق نشده باشد . 

در این مقاله به طور خلاصه به بعضی از مشکلات حافظه فلش ها اشاره شد امید به این‌که برایتان موءثر واقع شود .