شیائومی در درجه اول برای تلفن های خود شناخته شده است، اما این شرکت تعداد زیادی لوازم جانبی را در کنار تلفن های خود به بازار عرضه کرده است، از جمله پاوربانک ها. آخرین پاوربانک ارائه شده توسط این شرکت، پاوربانک 20000 mAh خورشیدی است که باتری با بیشترین ظرفیت را ارائه می دهد.




شیائومی در درجه اول برای تلفن های خود شناخته شده است، اما این شرکت تعداد زیادی لوازم جانبی را در کنار تلفن های خود به بازار عرضه کرده است، از جمله پاوربانک ها. آخرین پاوربانک ارائه شده توسط این شرکت، پاوربانک 20000 mAh خورشیدی است که باتری با بیشترین ظرفیت را ارائه می دهد.

طراحی و شارژ

پاوربانک شیائومی 20000 mAh  در درون یک محفظه پلاستیکی ABS با یک الگوی بافت برای بهبود عملکرد مدار درونی قرار گرفته شده است. این طراحی شامل یک سوئیچ از پوشش آلومینیوم آنودایز موجود در پاوربانک های 5000mAh، 10400mAh و 16000mAh است. پلاستیک باعث می شود که به مراتب بهتر بر روی هر سطحی قرار بگیرد، زیرا پلاستیک سطح پاوربانک را به اندازه طراحی آن با آلومینیومی لغزنده نمی کند. این پوشش نیز مقاوم در برابر خراش است و می تواند تا 90 درجه سانتیگراد گرما را تحمل کند (نه اینکه آن را گرم کند). با وزن کلی 338g، این پاور بانک بسیارسبکتر از نسخه 16000mAh، با وزن  350g است که بسیار  قابل توجه است.

* استفاده از یک محفظه پلاستیکی باعث شده است که باتری بسیار سبک تر می شود، اما مقاومت و دوام آن بسیار افزایش یاب..

پاوربانک 20000mAh Mi  دارای شش باتری با ظرفیت بالا از شرکت پاناسونیک و الجی است و دارای دو پورت USB است که به شما امکان می دهد تا به طور همزمان دو دستگاه را شارژ نمایید. پورت های دوگانه USB یک خروجی ترکیبی از 5.1 ولت و 3.6 آمپر دارند که سرعت انتقال را به 18.36 وات میرساند. ظرفیت هر پورت خروجی برابر 2.1 آمپر است و شما همچنین می توانید از پاوربانک برای شارژ دستگاه های با  USB Type-C نیز استفاده کنید. با این حال، خروجی آنها از ویژگی شارژ سریع پشتیبانی نمی کند. پس اگر به دنبال شارژ سریع دستگاه های خود هستید به سراغ محصول دیگری بروید.

چهار چراغ LED در بالای صفحه نشان می دهد که شارژ باقی مانده چه میزان است، هر LED مربوط به شارژ 25٪ است. بلافاصله پس از اتصال یک دستگاه به آن پاوربانک به طور خودکار روشن و خاموش می شود، اما یک دکمه قدرت مخصوص در سمت راست آن نیز وجود دارد. شیائومی  یک کابل میکرو USB را در کنار جعبه این محصول قرار داده است ، اما من این کابل های Monoprice را بیشتر ترجیح می دهم.

پاور بانک شیائومی دارای یک ورودی میکرو USB برای شارژ شدن خود است، اما یک شارژر دیواری برای شارژ آن در جعبه وجود ندارد. من از Tronsmart Titan استفاده می کنم، که شارژی برابر 12V / 1.5A را به من ارائه می دهد و هشت ساعت طول می کشد تا پاوربانک به طور کامل شارژ شود.

 

ظرفیت و اصالت

20000mAh ظرفیت زیادی است و این اطمینان را حاصل شده است که پاوربانک تمام این قدرت را با خیال راحت برای شما تامین می کند، شیائومی از آن چه که ان را "نه لایه حفاظت تراشه مدار " می نامد، استفاده می کند که از اتصال مدار کوتاه، ولتاژ ورودی و خروجی بیش از حد، شارژ بیش از حد و دشارژ بیش از حد ، جریان خروجی بیش از حد و غیره جلوگیری کند. کنترل های قدرت USB و تراشه های شارژ توسط شرکت Texas Instruments ساخته می شوند که بسیار مؤثرتر از آنچه که معمولا در محصولاتی با این قیمت استفاده می شده هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، Xiaomi قصد دارد از باتری های با کیفیت بالا از تولید کنندگانی معتبر استفاده کند که نه تنها شاخص های ظرفیت را حفظ می کند بلکه ایمنی را نیز افزایش می دهد.

با توجه به نام تجاری نام تجاری Xiaomi و ماهیت سخت افزار ارائه شده، این شرکت از فروشندگانی که از این مشخصات برای محصولات خود استفاده می کنند به جرم کپی برداری شکایت می کنند. برای مبارزه با این مسئله، Xiaomi یک کد امنیتی 20 رقمی را بر روی بسته بندی پاوربانک های خود صادر می کند که می توانید در وب سایت رسمی آن تأییدیه آن را بگیرید. اگر شما یک پاوربانک شیائومی را از هر جای دیگری غیر از نمایندگی های رسمی آن خریداری می کنید، قبل از استفاده از پاوربانک برای اطمینان از مشروعیت آن، کد امنیتی آن را بررسی نمایید.

آیا خرید همچین پاوربانکی ضروری است؟

برای همچین  قیمتی، پاوربانک شیائومی 20000 mAh ویژگی های زیادی را به شما ارائه می دهد. از جمله ظرفیت زیاد آن، خروجی برای دو دستگاه، ساختار خوب و سطحی ناهموار. اگر شما به سرعت شارژ بالا نیاز ندارید، آن پاوربانک همه آن چه را که شما برای یک باتری قابل حمل نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.