این مطلب راجب تلویزیون هوشمند سونی 4K مدل X9000H می باشد قابلیت های آن را توضیح میدهد.نقد و بررسی تخصصی تلویزیون هوشمند 4K برند Sonyکمپانی سونی (Sony) را می‌توان یکی از غول‌های تکنولوژی در صنعت رسانه و سرگرمی دانست.




نقد و بررسی تخصصی تلویزیون هوشمند 4K برند Sony مدل X9000H

برند Sony

کمپانی سونی (Sony) را می‌توان یکی از غول‌های تکنولوژی در صنعت رسانه و سرگرمی دانست که چه در تولید تکنولوژی و محصولات و چه در تولید محتوای آن یکی از پیشگامان دنیاست.
سونی را می‌توان بهترین تولید‌کننده کنسول‌های بازی دانست که تا پیش از عرضه کنسول XBOX شرکت مایکروسافت کاملا بی‌رقیب بود. این کمپانی یکی از بهترین سازندگان تلویزیون در دنیا نیز می‌باشد و در ساخت تلویزیون دارای فناوری های منحصر به فردی نیز هست.
از دیگر محصولات سونی که بسیار پرطرفدار است می‌توان به دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری اشاره کرد که کیفیت بسیار بالای آن موجب شده تا بسیاری از کمپانی‌های فیلم‌سازی هالیوودی آن‌ها را مورد استفاده قراردهند.
از اصلی‌ترین رقبای کمپانی سونی در زمینه لوازم صوتی و تصویری می‌توان به کمپانی‌های سامسونگ و ال‌جی اشاره کرد.
یکی از مدل‌های پرطرفدار و خوش قیمت تلویزیون برند سونی، تلویزیون هوشمند 4K مدل X9000H است. این تلویزیون از خانواده Smart TV هاست که قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده از سرویس‌های آنلاین را دارد. 
با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی تلویزیون هوشمند 4K سونی مدل X9000H بپردازیم.

/files/images/seo_03/sonyy.jpg

تلویزیون هوشمند 4K مدل X9000H

در مورد تلویزیون‌های هوشمند می‌توان گفت که این تلویزیون‌ها همانند تلفن‌های هوشمند می‌باشند؛ به‌خصوص این‌که این تلویزیون از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند که هرروز به محبوبیت آن افزوده می‌شود.
تلویزیون‌های هوشمند را می‌توان معادل یک تلویزیون معمولی با صفحه‌نمایش وسیع و باکیفیت به‌همراه یک کامپیوتر داخلی دانست که از سیستم عامل منعطف اندروید بهره می‌برد. شما می‌توانید توسط این تلویزیون ویدیوهای آنلاین و کانال‌های اینترنتی IPTV را تماشا کرده، به وب‌گردی پرداخته و بسیاری دیگر از کارهای روزمره‌تان را بر بستر اندروید آن انجام دهید.

تلویزیون هوشمند 4K مدل X9000H

قابلیت‌ها

- وضوح فوق‌العاده هرآنچه که تماشا می‌کنید.

تصاویر باشکوه 4K را سرشار از جزییات و بافت دنیای واقعی ببینید که به طور انحصاری توسط پردازنده 4K HDR ما X1"" ارائه می‌شود.حتی تصاویری که باکیفیت 2K و Full-HD فیلم‌برداری شده‌اند توسط پردازنده 4K X-Reality Pro با استفاده از پایگاه داده منحصربفرد 4K، نزدیک به وضوح 4K ارتقاء می‌یابند.

وضوح
از دقت کنتراست واقعی لذت ببرید

- از دقت کنتراست واقعی لذت ببرید.

کشف کنید هنگامی که تصاویر را به نمایش می‌گذارید، جزییات چقدر می‌توانند واقعی باشند.
مناطقی از LEDها که به‌طور مستقل روشن می‌شوند، LED Full Array کنتراست واقعی‌تری را با روشن‌تر کردن مناطق روشن و تاریک‌تر کردن مناطق تاریک فراهم می‌کند.کنتراست توسط X-Tended Dynamic Range بیشتر شده است که روشنایی را برای حد بالاتر در تابش خیره‌کننده و سیاهی‌های عمیق‌تر در سایه تنظیم می‌کند.

- طیف وسیع‌تر و دقیق‌تری از رنگ‌ها باز تولید می‌شود.

با گسترش طیف رنگ TRILUMINOS با پردازنده X1 ما، رنگ‌های بیشتری نسبت به تلویزیون‌های معمولی تولید می‌شود. داده‌ها در هر تصویر تجزیه، تحلیل و پردازش می‌شود تا رنگ‌ها طبیعی‌تر و دقیق‌تر شوند تا تصاویر از همیشه به زندگی واقعی نزدیک‌تر باشند.

طیف وسیع‌تر و دقیق‌تری از رنگ‌ها باز تولید می‌شود
HDR

- ریمستر و بازسازی HDR مبتنی بر شئ

برخلاف اکثر تلویزیون‌ها که کنتراست فقط در امتداد یک منحنی کنتراست سیاه به سفید تنظیم می‌شود؛ با ریمستر HDR مبتنی بر Object، رنگ تک‌تک اشیاء روی صفحه آنالیز و کنتراست تنظیم می‌شود.
از آن‌جایی که اشیاء به‌صورت جداگانه بازسازی می‌شوند، این تلویزیون می‌تواند عمق بافت‌ها و تصاویر واقعی‌تر را تولید کند.

- قاب آلمینیومی باریک

یک قاب آلمینیومی باریک که شما را بر روی صفحه‌نمایش متمرکز می‌کند، نه آنچه در اطراف آن است.

قاب آلمینیومی باریک
Acoustic Multi Audio

- تصاویر و صداهایی که به زیبایی تطبیق داده شده است.

عامل صدا در تلویزیون‌های معمولی با بلندگو در زیر صفحه‌نمایش اغلب با تصویر هماهنگ نیست؛ Acoustic Multi Audio شامل دو توییتر موقعیت‌یابی صدا در پشت تلویزیون است که صدا را قادر می‌سازد تا عمل را برای تجربه‌ای واقعا شگفت‌انگیز دنبال نماید.

- آنچه که می‌خواهید تماشا کنید را صدا بزنید.

سریع‌تر از همیشه و با استفاده از قدرت صدا محتوای مورد علاقه‌تان را بیابید. با جستجوی صوتی دیگر پیمایش پیچیده یا تایپ خسته‌کننده وجود ندارد.

جستجوی صوتی
مینیمالیستی

- پایه مینیمالیستی، طراحی شده برای هماهنگی با دیگر چیزها


پایه فلزی نازک رویکردی مینیمالیستی دارد و به زیبایی در اتاق‌های مدرن امروزی ترکیب می‌شود.

- فقط صحبت کنید؛ راهی سرگرم‌کننده برای کشف دنیاهای جدید

با همان سرعتی که می‌توانید صحبت کنید، تمام سرگرمی‌هایی را که می‌خواهید بیابید. با کنترل صوتی پیشرفته، این تلویزیون هوشمند اندرویدی به شما امکان می‌دهد از فیلم‌ها، نمایش‌ها و برنامه‌ها لذت ببرید یا دریک لحظه آن‌را پخش کنید.

فقط صحبت کنید؛ راهی سرگرم‌کننده برای کشف دنیاهای جدید
Netflix

- تلویزیون‌های اندروید Sony توسط Netflix توصیه می‌شوند.

نتفلیکس روشی آسان برای شناسایی تلویزیون‌هایی با عملکرد بهتر، دسترسی آسان‌تر به برنامه‌ها و ویژگی‌های جدید برای تلویزیون هوشمند بهتر ایجاد کرده است.
تلویزیون‌های پیشنهادی Netflix به شما کمک می‌کند از پیمایش فیلم‌های محبوب با دکمه اختصاصی و کنترل صوتی لذت ببرید.

- با الکسای خود ارباط برقرار کنید.

برای کنترل یک‌پارچه تلویزیون Sony، می‌توانید آن‌را به دستگاه‌های دارای الکسا متصل کنید. با الکسا می‌توانید تلویزیون خود را روشن کنید، کانال را تغییر دهید، صدا را کنترل کنید و... .

با الکسای خود ارباط برقرار کنید

- صفحه‌نمایش بهتر و بزرگتر را با Chromecast تجربه کنید. 

سرویس Chromecast به شما اجازه می‌دهد ویدیوها، بازی‌ها و برنامه‌های مورد علاقه خود را از دستگاه‌های همراه خود باکیفیت کامل به تلویزیون دارای Chromecast خود ارسال کنید. برای بزرگ‌تر کردن و نمایش بزرگتر چیزهایی که دوست‌دارید فقط کافی است یک ضربه بر روی دکمه Cast روی صفحه Andoid یا iOS کافی است.
محتوای خود را ارسال کنید سپس به مرور در تلفن یا رایانه لوحی‌تان ادامه دهید.

صفحه‌نمایش بهتر و بزرگتر را با Chromecast تجربه کنید
Apple AirPlay

- پشتیبانی از Apple Homekit و Apple AirPlay

با Apple AirPlay، می‌توانید ویدیو و صدا را مستقیما از iPad، iPhone یا Mac خود از تلویزیون پخش کنید.
فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌ها و موارد دیگر را از Google Play جستجو کنید. از انتخاب بزرگ و روزافزون برنامه در تلویزیون خود به روشی کاملا جدید لذت ببرید.

- اتصال بلوتوث

دستگاه‌های سازگار با Bluetooth را به تلویزیون خود متصل کنید تا سرگرمی‌های بدون سیم آسانی داشته باشید. هدفون یا ایرفون بلوتوث خود را با Bravia جفت کنید و از برنامه‌های تلویزیونی و موسیقی در مکان مورد علاقه خود لذت ببرید.
بدون هیچ مزاحمت یا وقفه‌ای...!

Bluetooth

نتیجه گیری

سونی X9000H تلویزیون بسیار ایده الی و همه چیز تمومی محسوب میشه که در بازار میان رده ها برای یکه تازی وارد میدان شده. این تلویزیون ارزشمند بیشتر تمایلش برای به دست گرفتن بازار به خصوص سونی فن های گیمینگ بوده که تنها مدل سونی از سری ایکس های 2020 هست که مجهز به ورودی HDMI 2.1 نسل جدید و استاندارد های نسل جدید اون مانند VRR و ALLM همچنین تاخیر ورودی عالی با ریسپانس تایم بسیار سریع میباشد.این تلویزیون پنل VA بکلایت بشدت بالارده و پرمیومی داره که نسبت کنتراست عالی و همچنین روشنایی کم نظیری رو براش  به ارمغان میاره و باعث میشه تماشای محتوای عمومی و به خصوص فیلم و گیم فوق العاده باشه چراکه چیپ تصویر X1 و نمایشگر Trilominus تصاویر بسیار شفاف و زنده نمایش داده میشوند. 

این تلویزیون همه چیز تمام تقریبا نقطه ضعف قابل توجهی نداره الی اینکه هنوز آپدیت فعال سازی VRR و ALLM اون منتشر نشده و ما سونی X9000H به همه گیمر های سونی فن و کسایی که انتخاب خاص و باکیفیت رو در تمامی موارد میخوان داشته باشن پیشنهاد میکنیم.