داستان تولد برند MIJIA (میجیا) از این‌جا آغاز می‌شود. از جایی‌که کمپانی Xiaomi با هدف تولید محصولات هوشمند بر پایه اندروید اقدام به تولید لوازم الکترونیکی، محصولات خانگی و لوازم بهداشتی کرد...




معرفی و بررسی برند Mijia

برند Mijia

این‌روزها برندهای چینی بسیاری در بازار وجود دارند و هرروز بر تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. جمهوری خلق چین سال‌هاست تلاش می‌کند تا محصولات چینی را در نظر مردم جهان بهبود بخشد؛ چرا که سال‌های متمادی محصولات ساخت چین به بی‌کیفیتی شهره بودند.

یکی از این اقدامات برچسب Made in P.R.C است که به جای Made in China بر روی کالاهای چینی نقش می‌بندد.
نکته مهم این‌جاست که، همه این اقدامات تا زمانی که مردم دنیا با محصولات باکیفیت چین آشنا نشوند کارساز نخواهد شد، کاری که چندسالی است برندهایی همچون Xiaomi و Huawei به دوش می‌کشند.

Made in China
کالاهای تقلبی و طرح اصلی

این اتفاق چندوقتی است باعث شده است تا نظر عموم کاربران نسبت به برندهای چینی تلطیف شود و برندهای باکیفیت دیگری هم از چین سربرآرند.
اما هنوز هم برند‌ها و کمپانی‌های بسیاری هستند که محصولات بی‌کیفیتی تولید می‌کنند. جدا از این بخشی از بازارهم از کالاهای تقلبی و طرح اصلی پرشده است که منبع بسیاری از آن‌ها خود کشور چین می‌باشد.
پس لازم است در موقع خرید نسبت به کالاهایی که می‌خرید حساس‌تر بوده و گول قیمت‌های ارزان هر کالایی را نخورید!

همانطور که گفتیم تعدادی از برندهای چینی توانسته‌اند فضای کالای بی‌کیفیت چینی را در اذهان مردم دنیا تلطیف کنند. عمده این برندها با ساخت و تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت و اقتصادی توجه بسیاری از کاربران را در سراسر دنیا به‌خود جلب کرده‌اند؛ برندهایی نظیر Xiaomi، Huawei، OnePlus و...
برخی از این‌ برندها مانند کمپانی Xiaomi تنها به طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند اکتفا نکرده و به تولید دیگر محصولات هم روی آورده‌اند. این موضوع تا ساخت خودرو های هوشمند برقی نیز ادامه پیدا کرده و در بسیاری از محصولات گوی رقابت را از دیگر برندهای معتبر دنیا ربوده‌اند.

Chinese best brand

صحبت از کمپانی مطرح Xiaomi شد. این شرکت در سال 2010 میلادی تاسیس شد و توانست در همین مدت کوتاه، به یکی از با ارزش‌ترین استارتاپ‌های دنیا تبدیل شود.

امروزه همه دنیا با نام Xiaomi آشنا هستند و این برند را نماد کالای باکیفیت ساخت چین می‌دانند.

 Xiaomi

و اما داستان تولد برند MIJIA (میجیا) از این‌جا آغاز می‌شود. از جایی‌که کمپانی Xiaomi با هدف تولید محصولات هوشمند بر پایه اندروید اقدام به تولید لوازم الکترونیکی، محصولات خانگی و لوازم بهداشتی کرد...
این برند جوان پس از عرضه اولین تلفن هوشمند خود در سال 2011 به برندی محبوب و پرطرفدار در چین بدل گشت. این محبوبیت در دیگر کشورها نیز ادامه پیدا کرد و کمپانی Xiaomi در جهت گسترش کسب‌و‌کار خود تصمیم گرفت سرمایه و بودجه اولیه استارتاپ‌هایی که در زمینه تولید محصولات هوشمند خانگی فعالیت می‌کنند را بپردازد.

MIJIA (میجیا)

از طرفی تولید روز‌افزون و افزایش محصولات هوشمند به‌وسیله این شرکت‌ها، Xiaomi را وادار کرد تا این محصولات را با نام و برند خود وارد بازار کند. در نتیجه برند جدیدی با عنوان Mijia متولد شد تا از این طریق حس اطمینان و اعتماد به مشتریان و طرفداران این کمپانی محبوب تزریق شود.
جالب است بدانید که کلمه Mijia به معنای خانه هوشمند MI (Xiaomi) است. 

Xiaomi | MIJIA

اولین محصول کمپانی Xiaomi با نام و برند Mijia یک پلوپز هوشمند بود. 

این پلوپز به نحوی طراحی شده بود که می‌توانستید با اسکن بارکد بسته برنج، علاوه بر نمایش اطلاعات آن، بهترین روش پخت را برای آن توسط خود پلوپز انتخاب کنید. 
این پلوپز هوشمند قادر بود تا 200 برند مختلف برنج را شناسایی کرده تا در پخت بهتر از آن استفاده کند! 

پلوپز هوشمند Mijia
محصولات هوشمند خانگی Mijia

پس از اقبال مردم از عرضه محصولی هوشمند و کاربردی توسط Mijia، این برند انواع و اقسام محصولات هوشمند خانگی نظیر جاروبرقی هوشمند، ماسک تنفسی، کتری برقی، مونوپاد، چراغ‌خواب هوشمند، انواع سنسور‌های هشدار هوشمند و هرآنچه که فکرش را بکنید به محصولات خود اضافه کرد.
استفاده از تکنولوزی روز، طراحی مینیمال و زیبا، نوآوری و استاندارد بالای ساخت باعث شد تا محصولات عرضه شده توسط برند Mijia به شدت مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی محصولات این برند، پشتیبانی از اینترنت هوشمند loT یا همان اینترنت اشیاست. 
این روزها به دلیل مشغله فراوان، نبود زمان کافی و فراگیر شدن استفاده از محصولات هوشمند، شرکت‌های دانش‌بنیان به دنبال راهی هستند تا کاربران بتوانند در هر زمان و مکان به قسمت‌های مختلف زندگی خود و ارتباط با وسایل زندگی‌شان دست پیدا کنند.
قطعا، اینترنت اشیا به دلیل ماهیتی که داراست بهترین راه‌حل موجود برای این موضوع است و می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی روزمره‌مان را در دسترس قرار دهد. 
بخصوص از زمان همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت ممنوعیت‌ها و فاصله اجتماعی، ارتباط موثر با دیگر بخش‌های زندگی و کنترل کردن آن‌ها از راه دور به یک نیاز ویژه بدل گشته و افراد نیاز دارند تا این دسترسی‌ها به راحتی هرچه بیشتر صورت گیرد.
قطعا استفاده از لوازم و محصولات خانه هوشمند می‌تواند زندگی راحت‌تری را برای ما به ارمغان بیاورد، کاری که از اهداف و شعارهای برند Mijia است.

Mijia EcoSystem